Jeszcze kilkanaście lat temu normą w sklepach czy lokalach usługowych były płatności gotówką. Nawet z bankomatów wiele osób niechętnie wybierało pieniądze, faworyzując czeki. To jednak bardzo szybko się zmieniło. Karty debetowe i kredytowe są nie tylko w pełni bezpieczne, ale przede wszystkim bardzo wygodne. To oszczędność czasu i energii. Nic zatem dziwnego, że transakcje bezgotówkowe docenili też sprzedawcy i bardzo szybko wynaleziony został terminal, a krótko po nim jeszcze bardziej praktyczny bezprzewodowy terminal.
Postępowe markety i duże sklepy sieciowe
Początkowo terminale przy kasach miały tylko duże markety i zachodnie sieci sklepowe. Wtedy jeszcze decydowały koszty. Terminale były drogie, a transakcje bezgotówkowe były dodatkowo obłożone prowizjami i marżami. To, co opłacało się dużym sklepom nastawionym na sprzedaż, już niekoniecznie było dobre dla drobnych przedsiębiorców. Ci, którzy nie mieli aż tylu klientów, dopłacaliby do interesu, co przy niewielkim obrocie miało bardzo duże znaczenie. Teraz się to jednak zmienia. Nawet bezprzewodowy terminal można zamówić w dobrej cenie, a prowizje, z uwagi na rosnącą konkurencję wśród operatorów, nie są już aż tak wysokie.
Płatności kartą w małych sklepach – czy to się opłaca?
Obecnie terminale spotkać już można nawet w najmniejszych sklepikach czy kioskach z gazetami. Bezprzewodowy terminal to z kolei powoli norma w rękach kelnerki w kawiarni, herbaciarni czy restauracji. Zarówno w małych i dużych lokalach, o wiele wygodniej jest podejść z terminalem do stolika niż prosić gości do lady, żeby uregulowali transakcję. Z uwagi na coraz korzystniejsze oferty operatorów, nawet w małych punktach gastronomicznych czy usługowych bezprzewodowy terminal okazać się może bardzo dobrą inwestycją, która zwiększy tylko nasze zyski. Mimo wszystko jednak koniecznie trzeba czytać dokładnie wszystkie umowy, załączniki i aneksy, zanim odbierze się terminal. Podejrzanie tania oferta okazać się może jedynie marketingowym wybiegiem stosowanym, żeby przyciągnąć niedoświadczonych przedsiębiorców.
Bezprzewodowy terminal – jakie daje korzyści?
Przedsiębiorcy decydują się na bezprzewodowy terminal głównie po to, żeby zwiększyć zyski. Rzeczywiście – terminal to dobry sposób, by przyciągnąć klientów, którzy nie noszą przy sobie gotówki. Warto jednak pamiętać, że bezprzewodowy terminal to również inwestycja w wizerunek firmy. Jeśli sprzedawca podchodzi do klienta z terminalem, bardzo często zyskuje w jego oczach, a samo przedsiębiorstwo jest postrzegane jako bardziej nowoczesne i dbające o komfort swoich klientów.
Bezprzewodowy terminal można w dodatku wykorzystać nie tylko w miejscu świadczenia codziennych usług. Może okazać się nieocenione na targach branżowych czy różnego typu eventach, na których stoisko firmowe rozkłada się tylko na kilka dni albo godzin. Warto pamiętać też, ze różnego rodzaju imprezy masowe to świetna okazja na dodatkowych zysk, tym bardziej, że nie brakuje na nich osób, które gotówkę zostawiają w domu czy na koncie, ale za to mają przy sobie kartę debetową albo kredytową.