Czy każdy sklep internetowy powinien inwestować w analitykę? Poznaj odpowiedź!

Czy każdy sklep internetowy powinien inwestować w analitykę? Poznaj odpowiedź!

Dziś prowadzenie e-sklepu bez analityki internetowej wydaje się niemożliwe. Oczywiście nie ma obowiązku, aby analizować dane statystyczne sklepu, jednak bez tego trudno mówić o sukcesie w e-handlu. I dotyczy to każdego sklepu internetowego. Analityka pozwala uzyskać odpowiedzi na wiele kluczowych pytań, a tym samym pozwala na podejmowanie lepszych decyzji marketingowych i biznesowych.

Czym jest analityka internetowa?

Prowadząc sklep internetowy zawsze powinno wdrożyć się działania z zakresu analityki internetowej (zobacz: https://digitalhill.pl/uslugi/analityka-internetowa/). Właściwa analiza danych pozwala na efektywniejsze dotarcie do klientów, a tym samym na zwiększenie sprzedaży produktów. Ogólnie rzecz ujmując analityka internetowa pozwala na uzyskanie dokładnych danych o użytkownikach i ich zachowaniach w serwisie. Dzięki temu możliwe jest wprowadzenie konkretnych zmian w serwisie, które przyczynią się do wzrostu sprzedaży. Innymi słowy, analityka internetowa wpływa na poprawę współczynnika konwersji.

Dane o użytkownikach

Każdy sklep internetowy powinien dokładnie znać swoich klientów. Wiedza ta pozwala na przygotowanie takiej oferty, z której klienci będą chcieli skorzystać. Analityka internetowa pozwala na pozyskanie szczegółowych danych o użytkownikach. Dotyczy to informacji o tym w jaki sposób użytkownicy trafiają na stronę internetową oraz tego jak się na niej zachowują. Wiedza na temat tego z jakich miejsc użytkownicy przychodzą do sklepu internetowego pozwala na optymalizację działań marketingowych i reklamowych. To możliwość osiągnięcia lepszych rezultatów marketingowych mniejszym kosztem. Informacje o zachowaniu użytkowników w serwisie to informacje o tym jakie podstrony w serwisie użytkownik odwiedził, które z nich odwiedzane były najczęściej. To także informacje o tym na jakiej stronie użytkownicy najczęściej zaczynają wizytę w sklepie, a na jakiej kończą. Dzięki tym informacją możliwe jest wprowadzenie odpowiednich zmian w sklepie tak, aby większa liczba wizyt kończyła się konwersją, czyli zakupem produktu. Co ważne, współczesna analityka internetowa pozawala na analizę danych w czasie rzeczywistym. Jest to niezwykle przydatne zwłaszcza w przypadku kiedy w serwisie pojawiają się nowe treści czy produktu. Szybko można sprawdzić jak użytkownicy na nie reagują.

Czytaj również  Lubisz robić zakupy przez internet? Dowiedz się, co jest niezbędne na zakupach online

Analiza lejka sprzedażowego

Dzięki temu, że analityka internetowa pozwala na uzyskanie dokładnych danych na temat zachowań użytkowników w serwisie to możliwa jest optymalizacja lejka sprzedażowego. Lejek sprzedażowy to droga jaką przechodzi użytkownik od wejścia na stronę sklepu internetowego do finalizacji transakcji. Często jednak na pewnym etapie tej drogi użytkownicy opuszczają sklep i nie dokonują zakupu. Dzięki analityce internetowej można znaleźć odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak się dzieje i wprowadzić odpowiednie zmiany w serwisie.

Analityka działań marketingowych

Analiza zachowań użytkowników to również możliwość uzyskania informacji o tym, z jakich źródeł użytkownicy trafiają na stronę sklepu. To niezwykle potrzeba wiedza w przypadku działań marketingowych. Analityka internetowa jasno pokazuje, które działania i narzędzia marketingowe są skuteczne, a które nie. Dzięki temu działania marketingowe można odpowiednio zoptymalizować. W efekcie sklep odwiedzać będzie więcej użytkowników, a sam marketing będzie kosztował mniej.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *