ABC druku wizytówek

ABC druku wizytówek

Wizytówki to potrzebne rozwiązanie dla firm, które pozwala na szybką promocję przedsiębiorstwa. Jest to też jeden z systemów public relations, który sprawdza się w praktyce. Zwłaszcza w ostatnich latach ten sposób reklamowania stał się nieodłącznym elementem identyfikacji każdej firmy. Choć wydaje się, że w jakimś stopniu odeszły one do lamusa, w ostatnim czasie stały się niezwykle popularne. Jak więc wygląda druk wizytówek?

 

Jakie są wymiary wizytówek?

Dzisiaj druk wizytówek w znacznym stopniu zmienił się, w odniesieniu do tego, co było jeszcze kilka lat temu. Niegdyś sztywne, obowiązujące zasady co do wymiarów oraz prezentacji najważniejszych informacji, dzisiaj są przeżytkiem. Standardowa wizytówka zazwyczaj ma około 9 cm X 5,5 cm. Taki rozmiar pozwala na schowanie jej do wizytownika czy portfela.

Są branże, w których oryginalność oraz przełamanie schematu jest wręcz czymś oczekiwanym. Zazwyczaj są to zawody związane z kreatywnością lub sztuką. Drukarnie rozumiejąc potrzeby rynku wprowadziły do swoich usług możliwość nieszablonowego druku wizytówek, pod względem ich rozmiarów czy nawet struktury.

Jak wygląda proces projektowania I drukowania wizytówek?

Projektowanie wizytówki jest dość specyficznym zajęciem i wymaga obszernej wiedzy w zakresie projektowania.  Ze względu na ograniczoną ilość miejsca, należy odpowiednio zaprojektować niemal każdy element i dobrze zastanowić się nad każdym aspektem. Dlatego zazwyczaj na wizytówkach umieszone powinny zostać tylko i wyłącznie potrzebne informacwizytówkaje. Jeśli potrafimy treść ograniczyć tylko i wyłącznie do potrzebnych informacji to taka wizytówka lepiej wygląda. Istotne jest, aby dostosować czcionkę do logo czy rozmiaru wizytówki – nie może być ona przypadkowa, ponieważ wizytówka straci czytelność.

Jeżeli chodzi o druk wizytówek, należy zwrócić uwagę na papier, z którego korzystamy. Im lepsza jest jego jakość, tym bardziej widoczny będzie cały druk. W przypadku zajmowania się drukowanie wizytówek największą uwagę trzeba zwrócić na minimalizm tego rozwiązania.

Przy drukowaniu wizytówek czy też ulotek promocyjnych najczęściej wykorzystuje się prasy rotacyjne, ponieważ pozwalają one przyspieszyć cały proces produkcji. Oprócz tego stosuje się specjalne aluminiowe matryce na bębnach drukujących oraz gumę na bębnach pośrednich, jeśli proces drukowania ograniczamy jedynie do druku pośredniego.

 

Jak obniżyć koszty druku wizytówek?

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych systemów drukowania wizytówek zyskujemy na tym naprawdę dużo. Niski koszt powielania materiałów oraz bardzo wysoka wydajność pozwalają nam produkować wizytówki na masową skalę. Jeśli przy drukowaniu wizytówek stosujemy druk offsetowy to wydrukowanie jednego arkusza wizytówki to naprawdę mały koszt, jaki musimy z tego tytułu ponieść. W przypadku tradycyjnego druku koszty ponosimy w przypadku gdy trzeba wykonać blachę, narządzić maszynę czy zadać farbę. Jeśli nakład będzie duży, to koszty automatycznie się obniżą, dlatego tylko w przypadku masowej produkcji, korzystajmy z druku offsetowego.