3 zasady pozycjonowania aplikacji mobilnych

3 zasady pozycjonowania aplikacji mobilnych

W internetowej sieci łatwo się zaplątać, w końcu codziennie pojawia się tam ogrom informacji, ciężko więc wymyślić skuteczny sposób na promowanie aplikacji mobilnych, tak by się nie zagubiły. No więc, jak promować mobilne aplikacje skutecznie?

1. Znajdź swoich odbiorców

Możesz w tym celu wykorzystać najlepsze cechy Facebooka, ponieważ masz możliwość znalezienia dokładnie tych osób, które chciałyby korzystać z Twojej aplikacji.

Tutaj możesz wybrać odbiorców na podstawie m.in.:
-Danych demograficznych
-Zainteresowaniach
-Słowach kluczowych, które dobrze by jak najlepiej opisywały funkcję, czy przeznaczenie aplikacji.

Zainwestowałeś czas i pieniądze w koncepcję i projekt, który może osiągnąć sukces. Facebook to świetne miejsce, aby przyciągnąć więcej użytkowników lub zwiększyć aktywność w Twojej aplikacji mobilnej. Czemu więc nie zacząć promowania właśnie tam?

Możesz też spróbować reklamy tekstowych AdWords, które będą widoczne zarówno w sieci wyszukiwania i reklamowej. Oznacza to, że możesz pojawić się zarówno wtedy, gdy potencjalni użytkownicy wyszukują w Google, jak i na innych stronach internetowych, w których znajduje się klient. Pojawisz się tylko na stronach, które są związane z Twoją aplikacją.
Sam możesz wybierać projekt, użyć tekstu, obrazu lub wideo, aby pochwalić się swoją fantastyczną aplikacją.

Czytaj również  Czy da się odzyskać zmoczone dokumenty?

2. Zachęcenie większej liczby osób do aktywnego korzystania z Twojej aplikacji

Możesz zrobić to przez wykorzystania wszystkich danych użytkowników np. Facebooka na swoją korzyść.

Kolejną zaletą wykorzystania Facebooka do promowania swojej aplikacji jest dostęp do narzędzi optymalizacyjnych. Tutaj możesz zobaczyć wgląd w:
-Liczbę kliknięć
-Ilość osób zainstalowało aplikację
-Sposób korzystania z aplikacji

Możesz też zachęcać do prowadzenia dyskusji na forach, właśnie na temat Twojej aplikacji – udogodnień, których użytkownicy życzyli by sobie w przyszłości, zachęcać do wyrażania opinii, dobrym miejscem to tego celu, mogą się okazać blogi tematyczne, na których można też zaoferować newsletter właśnie z reklamą na temat Twojej aplikacji.

3. Reklamy z bezpośrednim przekierowaniem

Możesz dotrzeć do nowych użytkowników dzięki reklamom na Facebooku, ale też na Instagramie czy na YouTube, wystarczą aktywne linki, przekieruje użytkownika bezpośrednio do strony pobierania w App Store lub Google Play.
Możesz dodać tam podgląd aplikacji, dołączyć zdjęcie lub film. Twoja ocena w gwiazdkach będzie również automatycznie wyświetlana pod reklamą. Warto tez zainteresować się mniej popularnymi AppStore, w których konkurencja wszystkich dostępnych aplikacji będzie znacznie mniejsza, a płatna reklama tańsza.
Masz pełną kontrolę nad kierowaniem reklamy, aby znaleźć najbardziej odpowiednich użytkowników.

Czytaj również  Co to jest lokal użytkowy?

Po znalezieniu idealnego użytkownika, który zechce pobrać Twój produkt, dzięki linkom, unikniesz niepotrzebnych kroków w tym procesie. W ten sposób da się uniknąć wypadnięcia z drogi do App Store, Google Play, czy innych.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *