Jak wygląda usługa VAS?

Jak wygląda usługa VAS?

Usługi VAS są popularne w wielu krajach. W handlu internetowym sprowadzają się do wdrożenia takich rozwiązań, dzięki którym wartość zamówienia odpowie na oczekiwania klientów. Oczekiwania te nierzadko wykraczają poza ich podstawowe potrzeby. Warto dowiedzieć się, jak wygląda usługa VAS.

Usługi VAS – o czym warto wiedzieć?

W zależności od konkretnej branży firmy logistyczne projektują konkretny pakiet usług VAS według prywatnych preferencji każdego konsumenta. Warto zaznaczyć, że operatorzy logistyczny działający w branży e-commerce są zdania, iż najistotniejszym wyzwaniem w ciągu roku jest przedświąteczny wzrost przeprowadzanych zakupów. W czasie niego słupki sprzedażowe rosną w szybkim tempie i osiągają bardzo wysoki poziom. Co istotne, według r aportu przedsiębiorstwa Euromonitor International ponad 80 proc. klientów oczekuje od przedsiębiorstw możliwości skorzystania z usług wartości dodanej. Powoduje to, że konsumenci często rezygnują z kupna produktu bądź usługi na konkretnej platformie. Trzeba wiedzieć też o tym, iż nie wszyscy operatorzy logistyczni oferują wsparcie VAS. Okazuje się, że wprowadzenie takich usług zabiera sporo czasu i wymaga doświadczenia w realizacji tego typu usług. Co istotne, presja czasu, jakość oraz nakłady to czynniki, które zawsze istnieją w procesach logistycznych. Odpowiednie zaplanowanie procesów, koordynacja poszczególnych zadań, a także monitoring realizacji pakietu VAS są w stanie płynnie poprowadzić zlecenie klienta w trybie „end to end”, co dla wielu osób może być zaskoczeniem.

Czytaj również  Zalety globalizacji – kurier

Co trzeba wiedzieć o usługach VAS?

Warto wiedzieć o tym, że VAS to skrót od Value-Added Services. W logistyce mowa tutaj o wielowymiarowym pakiecie usług wartości dodanej, który towarzyszy podstawowym procesom logistycznym. Jak się okazuje, właściwe zaprojektowanie procesu obsługi zamówień, a ponadto zastosowanie efektu skali jest bardzo istotne dla wielu firm i ma to związek z właśnie VAS. W ten sposób możliwe jest świadczenie ponadstandardowych usług przez operatora logistycznego. Wpływają one na wzrost sprzedaży, a ponadto podnoszą jakość obsługi klienta końcowego. Istnieje wiele operacji logistycznych, bez których nie można powiedzieć o wartości dodanej zamówienia. Mowa tutaj przede wszystkim o takich kwestiach jak copacking, repacking, a także labeling. Bardzo dobrym przykładem usługi VAS jest właśnie copacking. Mowa tutaj o tworzeniu zestawów produktowych na przykład poprzez dodanie DVD z filmem do czasopisma bądź gry do konsoli. Do bardzo popularnych usług VAS należy też dołączenie do zamówienia bezpłatnych próbek produktów bądź materiałów marketingowych, na przykład ulotek z obecnych kampanii, katalogów produktowych bądź różnych kuponów. Co istotne, w okresie przedświątecznym bardzo duże znaczenie ma możliwość skorzystania z usługi ozdobnego pakowania na prezent, co jest priorytetem dla wielu klientów. Usługi VAS są coraz popularniejsze nie tylko w Polsce, ale też w wielu innych krajach.

Czytaj również  Transport multimodalny - na czym polega?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *